Friday, May 21, 2010

Fredag!

UPDATE! :

Nu har jag inte bloggat på ett tag vill jag visst tro.

eeeh,,danserna närmar sina slut.. (trååkigt) I onsdags hade jag min "jabbawockeez-lärare" på Stanford och vi gjorde samma koreografi som vi hade i redwood city veckan innan (apologize remix) vilket innebar att jag eeeeegde! men det var roligt!
+ I onsdags på dansen tjänade jag dessutom 5 DOLLAR!!! Genom att ställa upp som "ansiktsmodell" åt en av studenterna i min dansgrupp. Hon behövde bilder av ansikten för någon psykologiuppgift och frågade mig om det var okey att fota mig. För de fick jag 5 dollar. Inte ille !!

Jag och Alice besökte the Moma Museum of contemporary art i San Francisco förra helgen! Där såg jag en massa härligheter: Magritte, Matisse, Picasso, Arbus, Pollock mf!!! astufft!
OCH i shopen de hade där på museumet, fann jag en bok om arkitektur i Sverige och de hade en bild på GRYTHYTTAN, FRIDA ! ahw.

Pollocks actionpainting var riktigt häftiga, men de var art som man inte ens fick fotografera.!



Picasso.


Magritte.


DeFeno.


Lichtenstein.


Warhol, självporträtt.



McGee.






Diane Arbus. Fotograf.







Det var ett mycket trevligt besök där vi spenderade ca två timmar.


HELA HELGEN LEDIGT!
Inte så mycket planer ännu annat än att jag och Line ska gå till Ikea på söndag och äta skandinavisk middag ^^. haha..feint.!

1 comment:

AnnSo said...

Så lilla stinutten har gått och blivit fotomodell nu också, inte illa!