Wednesday, March 10, 2010

San Diego!

Nu är jag tillbaka igen från min och familjens trip till San Diego! (Familjen kommer hem imorn) I fredags bilade vi ner! 7pm startade vi och efter ca tre timmar stannade vi till för övernattning på ett hotell (nånstans) Vi körde vidare resten av streckan (ca 7h) till San Diego! Jag tänkte inte så mycket på hur bilresan ner skulle gå! Men rätt som det var så körde vi rakt igenom Holywood, jag ba whoaaa,,,Sunset Blv!!! whoosh..O.C passerade vi okcså!! Jäkla fin väg ner från SF till San Diego faktikst..läckert landskap! Och San Diego OMG vad fint !
Jag spenderade ju dock större delen av vistelsen på the San Diego Wild Animal park, Legoland och Seaworld! Intense men småkul lixom!

Jag flög hem imorse, tidigt som attans klev jag upp..runt 5.45 am!! O_o,, kom fram till palo alto runt 12-12.30 rusade vidare till min book arts class för att senare få reda på att vi egentligen inte behövde gå på den lektioen *SUUUCK* på hemvägen svänga in på safeway och inhandla ingridienser till middagen som jag utlovat mina vänner "svensk touch" + biblo!
Jag, Alica, Isi och Julia käka förvånandsvärt god mat lagad av mig själv och avnjöt en utsökt kladdis bättre än någonsin! Tittade även på film! Step Up!
NU TWILIGHT!

Orkar inte skriva meeeeer här kommer lite piXS. från SD!!

San Diego's WILD ANIMAL PARK:


Big balloon! ;o

Vi for med på ett tåg som tog oss runt hela parken och vi fick se diverse olika djur bland andra:


En shiita!!!


You don't wanna mess with this guy, apparently veeery dangerous ;o




Hörnnosisar.


The Lion King!


En redig barnaskara - en att hålla reda på...


Font size
Oliphants!

LEGOLAND:


Yup, everything is made out of LEGO! for you mister sister! ^^



LegoVolvo!


Fotografen Rache var framme!

SEA WORLD:


Polarbear!!


E and E vid the polarbears!



Typ en valross!..


Shamu Whale show!


Ooh men se där, är det inte rädda Willy-Willy himself med snedfenan ? ! ;)




Sista natten på hotellet! Fein utsikt! Stort windoow.

För övrigt ska ju San Diego vara Amerikas soligaste och varmaste place! Men icket, här vare blåsigt nå in i bövlarn och molningt..inge tur med vädret där inte..

NU SÄNGEN ÖGONABÖJ!

2 comments:

AnnSo said...

Jag var i San Diego 1976 i februari, då var det riktigt varmt tycks jag minnas. Staden är helt underbar!

stina said...

men du, that makes you OLD!! jag var MINUS 11 år -79 ;) hahahha! gosen
jah lite bättre väder än så hade jag allt förväntat mig,,en man får väl skylla på "vintertiden"
jah, helt underbar stad var det!!