Sunday, November 29, 2009

Hälge HELG

Bio i fredags! Igår, lördag for vi ut till Half Moon Bay! Jag skådade the pacific ocean! Ascoolt men Askallt. OCH jag, believe it or not FREEWAYADE HELA VÄGEN DIT! Det var lite scary men det gick faktikst bra. Fem filigt. uschaa. Idag jobbade jag från ca noon till runt 3! haha ynka tre timmar ;o . Jag bakade kladdis som jag skulle ta med mig till thanksgiving dinner hos min LCC ikväll. Det var en trevlig middag och jag träffade nya au pairer från olika håll i världen ^^. Min Lcc (som faktisk är tysk) sa, när vi (bland andra tre svenskar) blev tillfrågade vad vi ville dricka till the dessert; och vi svarade "kaffe" så skratta hon och sa att det är typical swedish och hon kände till begreppet "fikagänget" som hon försökte uttala. hahhaha jag tänkte på frida på en gåång!! frida är ju fikafridis NUMMER ETT!! men trevlans!

Imorn är det egentligen min day off, men jag måste jobba mellan 10am-noon! Bummer. Jag som hade tänkt starta tidigt med min julshopping som jag ligger sååå efter med! men jag får helt enkelt vara supereffektiv och hinna med allt på eftermiddagen iställen -_- BLää

-Ta ut pengar
-Fara till biblioteket och lämna igenn böcker/film
-Fara till diverse olika stores för att införskaffa det jag behöver.
SNOR
-Egentligen också hinna med flu shot under dagen OCH lucia practice på kvällen

Grejen med Gigantiska USA är ju att ingenting finns på ett och samma ställe! så för att gå till en affär måste jag fara till Mountain View, (lr jag har faktiskt turen att två av mina ställen jag ska till ligger i MV.) Sen måste jag fara till Los Altos för att gå till biblioteket och senare måste jag tillbaka till Downtown palo alto för att besöka ytterligare en affär. UTSPRITT VÄRRE. men tur att det inte ligger alltför långt ifrån varann.. men ändå dryygt och jag gillar inte å köra bil ! -_-

Celine Dion - Ave Maria är grejer det! ^____________^

No comments: