Thursday, November 12, 2009

Så torsdag då!



Idag hade jag an appointment för the written driver's license test! Å jag klarare!!! Det var mycket väntan dock och liner hit och dit. Återigen fick jag problem med mitt "first name" när de skulle gå igenom Identifikationsuppgifter från mitt pass o social security number osv.! RÖV..fick jag föröska stå å förklara samma visa igen att Stina är mitt tilltalsnamn och anna och linnea är mina andranamn FASTÄN Anna står först och därmed är "the first name" enligt alla amerikaner. Eftersom jag hade fyllt i en ansökan och skrivit Stina som mitt first name och sedan Anna och Linnéa i glappet för "middle names" blev de confused och "det stämmer ju inte överrens" Dom tog kopior av mitt pass plus andra papper som de skulle skicka till migrationsverket för bekräftning typ ;o JAG BLIR LESS OCH DOM KAN TA SIG!
MEn hur som haver, jag klarade det!! Å nog är amerikanerna först med mycket här i världen men servicesystem och ansökningsmetoder är dom helt klart efter med. Mitt körteoritest var på ett tvåsidigt papper med 36 frågor och multiable choices ! Alltså kryssa i rätt svar! Man fick högst ha 6 fel och jag fick 5!!!!!!!!!!!!!!!! YES!!! Själva provet i sig gick fort men all väntan å köbyten för olika syften tog en jäkla tid!
Men det känns sjukt skönt att ätnligen ha gjort den här delen färdig nu. Men tyvärr så är The DMV office uppbokade hela december för "behind the wheel" testet. Så det kaliforniska körkortet kommer jag inte få i handen förrän på ett bra tag i alla fall...oh well.


Ärligt talat tillbringade jag allt som allt en hel dag med pluggning inför detta test ;o inga avancerade grejjer här inte..

Efter mitt körtest for jag mamman och tvillingarna (pöjken hade en playdate med sin kompis) vidare till Costco, handlade mat och därefter for vi till en indisk/china restaurang och mötte upp pöjkens playdate+ pappa och Mr Gold! ^^ GÖDmat! RIS och tofu!!

När vi slutligen kom hem runt 7 pm tog jag med mig R, ena tvillingflickan till biblioteket. Mys qualitytime vare! Jag lämnade igenn två filmer och lånade tre nya!
Bland annat "it's a wonderful life" som jag gosar med JUST NU!!


Toalettposé a la WHOA. Och mamma, här är grönvesten ^^ MIN!