Thursday, November 26, 2009

Hott italiano guy, sweetpotatoes och GLÖGG!

Thanksgivingmiddagen ikväll var jättetrevlig! Och låt mig bara först säga OMG vilket hus vi var i!! Precis som taget ur ett extreme homemakeover avsnitt! Stört stort!! Köket var hugemongous och the diningroom var stort med rödmålade väggar (fick ozzy associationer) vilket var tufft. Vi var ca 20 stycken runt det gigantiska matsalsbordet och kyl och frys i (superbigga) köket var bland de största jag någonsin sett! ALLT var stort stort stort! Typ fetaste längan med hängande barstolar i köksdelen och en helt galen stor köksö (snarare kökskontinent" haha ! Detta var ju bara en liten del av huset som jag såg, (kök + matsalsrum typ) vågar inte ens gissa hur stort resten av huset var.!! SÅ AMERIKANSKT!

Det var en typisk thanksgiving dinner antar jag med sweetpotatoes (with marshmallows on top ??) haha, turkey, pumpkin pie, cranberry sauce! M.m! och till dessert blev det massa olika gödiga pajer som peanutbutterpie (förvånandsvärt GOTT) chocolate and pecan pie, äppelpaj, gingerbread biscuits och pumpkinpie förståss! PLUS Jenny Nyströms plåtaskspepparkakor!!!!! OCH GLÖGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Glöggen kom från TRO DET ELLER EJ, men en annan SVENSK kille som var där! vad är oddsen ??..Roligt att få snacka svenska för omväxlinghetens skull. Men det var ovant faktikst och svårt att hålla sig från att slänga in lite engelska ord då och då!! hahah.
Åh jag älskar The grandparents!! så sjukt sköna!! och dom hade varit å rest runt mycket i Europa och Sverige bland annat så vi pratade en hel del om det!! MKT trevligt var det!

Het italiensk kille var där också! Yum!! hahha. "oh another european"

Lyckad kväll (mot min förmodan i dag) och nu är jag MÄTT!!!


http://2.bp.blogspot.com/_RcTPwyke1dc/SSsVFC5IltI/AAAAAAAAAE8/FHH1HPenLjs/s400/HappyThanksgiving%5B1%5D.jpg

1 comment:

jenny said...

HAHAHA SHIT!

asså... ordet lagom vet dom inte vad det är!?