Saturday, October 17, 2009

2 Månader in the U.S

Asså tiden bara rinner iväg, det är både bra och dåligt. Bra för att jag saknar alla där hemma och jag vill träffa dom nu nu nu! Och då tiden går snabbt så innebär det att jag får träffa dom snart (11 månader närmare bestämt ..O.o) Dåligt är det för samtidigt vill jag stanna här och uppleva så mycket, jag vill se ställen och göra saker! Men då tiden rinner iväg blir det svårt att hinna med allt. Det är inte lätt att få det att gå ihop helt enkelt...Men idag är det alltså den 17 Oktober och jag har varit i USA i exakt TVÅ månader, det är ju helt galet!!..

Idag var det min day off. Jag träffade Emily och Ingrid, vi får till the Stanford shoping mall åh gick runt och kollade lite, träffade även två andra au pairer där. Sedan for jag och Ingrid vidare till Downtown palo alto och gick runt å tittade. Jag testade för första gången Pumpkin Spice Soy Latte!! ASGOTT. Eller iaf typ halva muggen, sen blev det lite kräkvarning. Påminde mycket till en början som kanel kryddad typ, men sen blev det lite väl nasty. Men helt OK! och den tåls att prova igen!

Bad and good news today var att Ingrid har äntligen hittat en ny match. (Det funkade inte med den nuvarande familjen) Så på måndag lämnar hon kalifornien och åker till Massachusetts. Typ utanför Boston O______o Jättelångt borta ju, åh jag kommer sakna henne....Men jag är glad att hon slipper åka hem till Norge i alla fall! ..

NUU har jag ont i magen och ska sova! börjar 1pm imorn så jag får sova ut lite..om inte barnen knackar sönder min dörr och rusar in det vill säga...

1 comment:

jenny said...

gosen.. jag håller på att sätta ihop ett julpaket till dig!! <3