Monday, October 26, 2009

25 Oktober -09 !!!!!!!!!! U2 360 degrees tour! IGEN!


The Rose Bowl, with The Claw! Pga min kameras inställnigar så känns scenen längre bort än vad den faktikst var. Det var asmäktigt!! Sjukaste stämningen. Mkt mera drag än konserten i Gbg! kanske för att vi nästan var DUBBELT SÅ MÅNGA I PUBLIKEN!!
Los Angeles, Pasadena CA!

I lördagsmorgon bilade jag och tre andra (jobbarkompis till garry+hans fru +vän till dom) till Los Angeles för att se U2 !!! OMG det var helt amazing, galet, crazy, MAGNIFICENT! Konserten var på The Rose Bowl, det var en fullsatt arena med omkring 95 000 (125 000?) åskådare och därmed gick denna konsert till historien med största publiken någonsin på The Rose Bowl!!!! INTE NÅDIGT och STÄMNINGEN!!!. Asså jag blev helt knäpp efter konserten, kunde inte ens tänka! Det var bara tomt i huvet, det var så BRA! och tydligen var detta en konsert som det ska göra en musikDVD av! och den var broadcast live över hela världen på youtube! ASCOOLT! Jag måste köpa DVDn när den kommer ut! Men hur som haver, sjukt mycket folk, det tog oss en evighet att ta oss till arenan för alla Shuttles var ju asproppade! Men vi hade gott om tid trots allt..


Här har vi resepacket . Jag, Ernie (Ernesto), Iliana och Pablo. Redo för U2! Jag kommer aldrig sluta skratta åt Ernies mooves på konserten ! haha! så jäkla skön.

Arenan hade inte så stor markyta, utan mer läktare vilket gjorde att man kom närmare scenen oavsett om man satt långt uppe på läktaren! Jag var asnöjd med våra platser, och jag kunde faktiskt se hela bandet utan problem (tskf GBG) ååh allting var så häftigt och det var så coolt! Ljussätningen var hur cool som helst. Det går ju inte ens att beskriva det hela utan man måste vara där för att verkligen förstå vilken känsla det var!!



Förbandet denna afton var Black Eyed Peas! Inte några av mina favoriter men jädrar vad dom fick igång publiken! och vad händer????? JO under sista nummret så plockar dom upp en hemlig gäst på scenen!! och det är ingen mindre än SLASH!! JAG BA OMG WHAAAAT THE F****CK??????? och dom spelade sweet child of mine åh Slashs solo var ju verkligen huur häftigt som helst!! INSANE!! JAG BA: JENNY VAR ÄR DU? Asså i vilken värld händer det här?

Slash!! Fotat på screenen så det blev inte überbra men annars stod han med ryggen åt mitt håll så man såg inte så mycket! Insane!

Men konserten var helt underbar. Under väntan mellan Förbandet och U2 blev jag nervös i magen av nån anledning, det kändes konstigt. När sedan David Bowies - Space Oddity gick igång i högtalarna ringde det en klocka i mitt huvud;..precis så här började inledning i GBG också! Jag tänkte att nä nu jäklar händer det..IGEN. Jag fick flashbacks till 31 juli med Frida i Göteborg!! whä, saknade älsklingsgosen men istället har jag det underbara minnet från våran konsertupplevelse för evigt kvar babe!
U2 öppnade upp med Breathe igen, hur bra som helst och därefter följt av Magnificent! Mitt minne just nu är ju lite blurry efter alla intryck från konserten och jag har mycket svårt att komma ihåg låtlistan. Men dom körde In a little while, Unknown caller, bland annat som jag tror att dom inte spelade i gbg! Det var KÄRLEK HELA KVÄLLEN!!!!


Öppningsakten Breathe med en taggad Bono! Lika taggad Stina resulterar i bilder med inte allt för mycket fokus.....Som ni ser så hade vi platser på baksidan av scenen (trots att den rund ;p) höhö. men då kunde vi istället se när banden entrade och gick av scen!



Vi befann oss hela tiden i Pasadena så jag fick inte se så mycket av L.A, men det var nice ändå! Jäkligt mycket bergigt var det. skithäftigt!


Här besökte vi under söndagsdan ett art of california museum!


Inte trodde jag att jag skulle hitta två engelska telefonboothar i L.A, men se på tusan?!

No comments: