Saturday, October 10, 2009

SAN FRAN!

Idag for jag och Ingrid tidigt som attan (8.27 am) med caltrain in till San Francisco! Det var en kylig dag faktiskt. Man kunde för första gången faktiskt känna att det var höst här. Eller så hade jag för lite kläder bara..Men hur som haver, vi gick och vi gick och vi gick! Fy fan vad jag har gått idag, jag kommer inte bara ha värk i mina ben imorgon utan även i asset som tog skada utav våran powerwalk (som det av nån anledning blev, vart vi än gick. Förmodligen beroende på kylan och vi ville ta oss in fort..)








Jag älskar arkitekturen i San Francisco. Så mysiga kompakta hus!

MEN, vi gick till Alamo Square, famous park!!!!, och Steiner street som ligger längs parken!! De där färgade fancy radhusen som man så många gånger har sett på bild ligger där. ååh I'm in love..


Om ni sett "Welcome Mrs Doubtfire" -filmen, så bor dom på Steiner street. Försökte hitta huset men jag kunde icket. En skön gammal 90-tals dänga med Robbin Williams.

Vy från Alamo Square! Husen kallas The Painted Ladies!

Jag var ju bara tvungen att posera framför denna vackra vy. Trist dock med vädret som var mulet å blåsigt å tråkigt..

Painted Ladies upclose!

Efter det gick vi heela vägen tillbaka, downhill, som tur var..jäkligt jobbigt uphill !









Vi funderade också på att "bike the golden gate bridge" men vi blev för lata helt enkelt, så det blev inge av och tiden bara sprang iväg. Vi spenderade förmodligen mest tid på att endast vandra omkring och ta oss till olika ställen. Men Ingrid hade hört talas om någe Jetflights uppvisning..vid Fishermen's Wharf. Och mycket riktigt så var det någon Navy day grej med uppvisningar av flygplan osv. Och MASSA Navydudes i sina outfits längs pier 39! (haha JENNY, tänkte på dig..) Men såklart så missade vi flygplansuppvisningen som började 3pm. och vi var inte där förrän 20 i 4pm. men men, då var det väl bara att gå tillbaka då?..GÅ, tillbaka, för linjebussarna var proppfulla..suck.

Men det var nice att komma iväg en sväng och San Fran är alltid lika nice! PLUS, på vägen tillbaka från Fishermen's Wharf så gick vi in på Payless shoesource och vad hör jag inte där, från andra sidan av en skohylla, om inte TVÅ SVENSKAR..jag ba Whot? haha det var odd, men kul.

Nu är jag übertrött och ska sova soonish.
Good news är att familjen far till Monterey imorgon (söndag) men JAG får stanna hemma ensam!!!! sweet, en extra ledig dag. Jag ska åka dit på måndag morgon med en arbetskamrat till Garry. OCH , jag har flyttat in i mitt nya rum!!!! så jag ska spendera morgondagen med att flytta över alla mina saker till detta rum. sweet, bred hög säng!!mm.

3 comments:

jenny said...

hittade du affären jag bad dig kolla efter??

jag hoppas du tog kort på navydudes...

Bergmark, Pontus said...

AH, DET ÄR JU TYP SAMMA HUS SOM I FULL HOUSE!

stina said...

JAHMEN DET ÄR JU DET!, Det är det gula huset har jag hört.MM farligt nära The Tanner family har jag nu varit ! Å Jesse Katsopolis!! COOL. ^^