Wednesday, February 10, 2010

Folio O___O

Jag har varit omänskligt upptagen (på ett icket bra vis) på senare tid. Långa arbetsdagar och ett Book Arts som bokstavligen talat is KILLING ME! Hör och häpna: Vårat andra projekt går ut på att göra "folios" eller signatures (flera folios) som det kallas. En folio är i stort sätt ett papper som blivit vikt på mitten och därav utgör en framsida- center spread och en back. Vår uppgift var, med ett gemensamt tema: "zoom in zoom out" at göra 23 folios var (som sedan delas ut till alla i klassen) där framsidan ska vara något väldigt inzoomat, mittenuppslaget lite mindre inzoomat och baksidan helheten! JAG kom på den genialiska idén (fast kanske inte så genialisk) att HANDMÅLA alla mina 23 folios ! OMG..det var mer jobb än jag någonsin kunde ha anat..Lyssna nu. Igårkväll började jag runt åtta med att måla folios. Jag kämpade för att hålla mig vaken och för att hinna så många som möjligt eftersom projektet var due wednesday, ALLTSÅ IDAG! klockan 4am! 8h i sträck senare hade jag fortfarande 13 folios kvar, jag hade alltså betat av 10 st på 8h! lite mindre än en per timme O__o sedan ställde jag klockan på 7.30 = 3 1/2 h sömn för att liva upp och försöka göra klart resten,,,men icket..lagom till att jag skulle fara iväg till min bokklass klockan 12.30 hade jag fortfarande 7 FOLIOS ogjorda! Jag tänkte att dessaa måste jag ju hinna på lektionen..och mycket riktigt så hann jag,,men det tog hela lektionen (2 h 50min) och jag lyckades lämna in alla bara några få minuter innan vi slutade Phew,,mnen jäääävlar vilket tidskrävande projekt jag drog på mig själv...stundvis så ville jag bara gråta och jag blev kräkless på mitt motiv som jag satt å måla om och om igen..No more säger jag bara
(Jag ska inte nämna att jag hade dåligt papper som inte gav något djup med färgen (?!), markers som tappade färgen så jag fick pressa o dryga fram nån typ av shade för att det skulle bli nåt.. jag fick tillslut ta till med vanlig blyerts å bara täcka allt. tänker absolut inte nämna hur mina 7 sista folios faktiskt ser ut i jämförelse med de första jag gjorde ) LESS men nu jäklar är det över..fy faasiken så drygt...

3 comments:

AnnSo said...

Stackars Stina. vi lider med dig!
Men du är ju en riktig fighter. eller hur!

Momma said...

Jag tycker att du gör väldigt bra ifrån dig. Ta det lugnt nu och se till att vila!

jenny said...

ÄR MOMMA ONLINE?!?!?!??!? XD