Sunday, December 20, 2009

If you're going to San Francisco, make sure to wear some flowers in your hair!


PLAYA AND GET INTO THE RIGHT MOOD!!

Idag for alltså jag och Isi in till San Fran! 10.31 gick tåget från perrongen and we were ON! Till bådas förvåning var vädret faktiskt BRA! soligt å inte alltför kallt..jäkla weather forecast som visade molningt å 10 grader ;o. oh well!
Vi besökte först Forever 21 och JA, Stina har utökat sin Beatles-tröjesamling med ytterligare en och landar stadigt på tre beatleströjer med SAMMA Let it be -print fast olika slags tröjor^______^hahha men jag gillare...
Sedan blev det H&M!!! som bara finns i San Fran och San Jose..alltså en bra bit ifrån där jag bor! Där köpte jag en randig t-shirt och ett svart basic linne! Goodie!
Vi besökte även Urban Outfiters! OCH JENNY!!!! I LOVE IT! det har ju huuur mycket skojs som helst..åh riktigt snygga jobbkillar ;) HHAHA..faktiskt överallt jag tittade idag så kunde jag se minst en hotbitch! ;o och ALLA har verkligen stil i San Fran! helt galet vilken skillnad...
Jag hitta massa Holg(or?) haha å holgafilm men självklart så har jag glömt ALL information du sagt om vad du ville ha..så jag visste inte vad jag skulle köpa O___o du får helt enkelt kolla när du kommer hit ;o känns säkrast!
Efter det blev vi hungriga å lunchade!!

SEN, besökte vi största gallerian jag någonsin varit i tror jag faktiskt: Westfield Mall! OMG! omkring 8 våningar å brett så in i tusan med huuuuur mycket escelators som helst hit och dit upp och ner! Gallerian innehöll även a movie theatre O_________o Där snurrade vi (minst sagt) runt i flera timmar. SÅ många affär ( vi besökte ännu ett H&M)





Självspelande flyglar O__o tangenterna till och med rörde sig..MAGIC ^^


Tina


Efter mycket vandring och lång sökan efter sittplatser så fann vi oss tillslut en varsin pelare att sitta på "finns det hjärterum så finns det stjärterum" -ungefär så mycket sittrum var det. Men det var värt det då vi kunde sitta å beundra dessa ljus hängandes från taket..


Och vi kunde äntligen avnjuta vårat kaffe å "apple fritzle(??)" från Starbucks! YUUM

När det blev mörkt ute så gick vi till Union square där de hade en isbana och folk åkte skridskor, en barnkör som sjöng julsånger och en gigantisk (fast inte så stor som jag trott) christmastree i centrum av det hela. Hela väggen på Macy's buildingen var även juldekorerad! det var myyys.


Jag kan ju säga att up close så var julgranskulorna GIGANTISK!!!



Efter en lång dag med mycket vandrande omkring, orsakades en mkt trött rygg och en öm höft "Stina, the old lady" plus soar feet!!!!! så satte vi oss på tåget tillbaka till Palo Alto igen! MEN då har stina tidigare under dagen insett att hon tappat bort sitt day pass för tåg ToR. O__o så det blev till att köpa en ny $6 dollar ticket ENKEL resa ...BLääää---
Kvällen avslutades med skitsnack hemma hos Isi med sällskap av Julia!
MKT trevlig dag säger jag bara!!!!

1 comment:

jenny said...

fina bilder!! aw gulligull stina.. miss youuuuuuuuuuuuu!!! <3

bra att du inte köpte nån holga där, för de är så mycke dyrare på urban outfitters än andra ställen.. jag fixar när jag kommer istället! pusspuss!

vilket galet köpcentra!!! o.o