Monday, December 14, 2009

Måndag o ny veecka!

Men amerikanerna startar tydligen ny vecka på söndagar ;o! Lite knas tycker jag...

Hela förmiddagen bakade vi pepparkakor. o jösses vad goda dom blev och vilka superba småkockar jag hade till hjälp. Well done kids! Dock så insåg de efter ett tag att; Mmm pepparkaksdegen är ju faktiskt JÄKLIGT GÖD!! så jag fick typ i ren panik säga åt dom att sluta äta degen, för jag vet vad man speciellt av pepparkaksdeg kan få ont i magen! haha..men de var söta..å hela pepparkaksbaket påminde mig så otroligt mycket om när jag var liten och bakade pepparkakor..Jag hade till och med köpt igår på ikea ett "baking kit" specifikt för pepparkakor med pepparkaksformar och en sån där liten rolling pin med röda handtag precis som jag hade som barn!! haha!



Men efter ca halva degen gjord så skulle vi fara på Bio i Mountain View och se The Princes and the frog..nya Disneyfilmen! E, pojken var mycket well behaved med girlsen är ju såååå otåliga..men vi genomled hela filmen i alla fall och det var mys att ha Rach i famnen å dricka kave och kolla på gammal kär hederlig disneyteckning...och inte visste jag att BÅDE Ville Valo och Johan Ulveson medverkade!! ^____________^hahha älskar teckningen...


Ville Valo himself!


Johan Ulvesson: Den lilla skalliga med långa öron!

När vi kom hem från filmen blev det mer bakning och sedan for jag iväg till Redwood City och skulle kolla in en HipHop klass!! Inte riktigt min grej var just denna klass,,men jag ska tillbaka på Torsdag samma tid och kolla in en annan klass med en annan lärare..Denna lärare kommer köra mer Locking och Poppin !!! så det blir nog roligare! + Han kör mer i stil som Jabbawockeez och jag Älskar dom!! så det blir nog roooligt.!
Nu är jag trött i mina ben och har precis druckigt glögg och ätit pepparkaka!


Idag har jag även skrattat åt Raches grinchengröna strumpor!!! haha!

OCH:
HUDNJÄVELN ÅT UPP MIN CHOKLAD SOM JAG HADE SPARAT FRÅN IGÅR..I min väska låg Marabouchoklad från Ikea åsså äter hundjäveln upp det! jäklar alltsoo..!

This package was lying in the mailbox from a little town called Umeå, Sweden!!!!!!!

Jag väntar fortfarande på paket nr2!!!! whihwiii

1 comment:

jenny said...

XD åt allting!
love the green socks!!