Monday, September 14, 2009

Bagle

Idag då barnaskaran var på Bing (preeschool) for jag å Audrey (host mom) till downtown Palo Alto å kolla runt lite. jag hitta mitt andra hem <3 University Art!!!! Stor jäkla konstnärsshop! Stina befann sig in HEAVEN! jag vill seriöst köpa ALLT där!!. Gosh, hur stort som helst var det! Där kommer jag spendera mycket tid vill jag lova. Vi gick även till en hardware store, som jag glömt namnet på. Men asså typ möbel/inredningsaffär som jag blev helt kär i också! Inte alls dagen till ära, utan helt random, så hade jag på mig min Beatleströja som kära cissi gett mig <3..Direkt när vi klev in i affären uppmärksammade en av personalen min tröja och hänvisade mig till ett anslutande rum med massa samples från den kommande vintercollection och därbland beatlesgrejer. så när han såg min tröja, han ba: ooh. beatles, kom å kolla häära. ..Sedan gick ryktet genom hela affären bland personalen om min beatleströja och alla ville att jag skulle gå å kolla på deras beatlesvaror. hahah ..Jag hittade också skitcoola julgransutsmyckningar (!!Ja i entrén möttes man av en stor julgran, jag ba whot?) i form av gitarrer å trumsett som var ascoola och som jag bara måste köpa!
När vi sedan lämnade affären och kom ut på gatan fick jag kommentaren Beatleslady/girl. jag ba hmm..Dessutom inne på konstnärsshopen kom det upp en man som sa: Nice shirt! I really like it *tummen upp* ! jag ba men GOSH..tre olika ställen å kommentarer om denna beatleströja under samma korta trip inom loppet av en halvtimma typ..naJS!! ^___^

Ikväll blev det häng med Isi å Julia, mina två tyska vänner. vi for först till starbucks å handla kaffe, sedan upptäckte vi att det inte fanns nå platser så vi for till subway och köpte subwaykakor och sedan vidare hem till isi å chill!! Trevligt var det!

Imorn har jag min första gitarrlektion och jag taggar samtidigt som jag börjar bli lite nervös för jag misstänker att jag kommer SUGA!! men det blir nog kul...

Och amerikaner äter faktiskt glass med grädde, choklad/kolasås och m&ms all together!

No comments: