Friday, September 4, 2009

It might get loud !


Jack White, The Edge and Jimmy Page. White Stripes, U2, Led Zeppelin.

Kvällen slutade spontant med att jag gick på bio (alone) . Det var typ bland det läskigaste jag varit med om..Sjukt skum kille med hippiehår som stod i kassan. Han påminde om Riff Raff från RHPS..fast han var längre och hade ingen puckelrygg..Biografen var målad som typ spökhuset på gröna lund. svart å grönt å konstigt. Det är i ju för sig en mycket gammal biograf och riff raff kopian var den enda som jobbade där ikväll. Han ställde sig dessutom i dörröppningen och ropade ut att man kunde ta platser för filmen skulle börja: It might get loud ! SÅ bra film!!
Inne i salongen var det skabbigt å konstiga målningar på väggen..liten salong och läskig bakgrundsmusik..jag ba: vad är det här egentligen ??. det kändes som att man var i en film redan. Precis innan filmen börjar så springer "riff raff" in spelandes på en ukulele (!!!!!!!!) och ger en kort introduktion för filmen och jag försöker hålla mig för skratt, sedan springer han ut igen..Det var en sjukt skum upplevelse och allt var bara som bio INTE ska vara..dessutom var det kallt i salongen så jag frös av och till under hela vistelsen..men filmen var verkligen JÄTTEbra! så se den alla ni där hemma !!! It might get loud!!!



3 comments:

jenny said...

låter helt fantastiskt!! salongen alltså.. hahahaha.. en liten pärla.

jenny said...

hahahha.. vilken liten pärla till biograf!!!!!! önskar jag hade varit med..!

stina said...

åååh önskar jag med att du hade varit ;( det var ensaamt ! men du måste bara se filmen ;o även om man inte är super intresserad av typ just dom å banden så är ändå själva filmen jättebra..annorlunda biofilm ! men jag älskade ALLT !!