Sunday, September 6, 2009

Bra Dag

Dagen började med att jag fick en lustig kommentar av min host mom när jag stod å gjorde min frukost (rostat bröd med sallad på och te) "hhah, You're having such an european breakfast." as insted of pancakes with jam som hon lagat tidigare på morgonen. ^^

Efter breakfasten så besökte jag the Stanford shopping center. !! sjuukt roligt att gå omkring där..fanns så många affärer att besöka (dock väldigt dyra för min smak) men jag spenderade mest tid inne på Macy*s där jag även köpte min första tröja här i staterna! Nice!!! 19.99 + TAXA jag ba whot?..fattade inte så mycket..men jag fick då betala mer :/.. men den var fin så det gjorde inget..


Man ser inte tröjan så bra här men det är the fitting room inne på Macy*s!


Här, mammsen, är en bild på massa sånna dära glasfrukter som jag vet att du har hemma..fast här vare huuur många som helst å längre bort fanns det stånd där de sålde dessa! det var fint..typ pumpor var dessa.!

SEN , Jenny!! så besökte jag även en MICHAEL KORS butik OCH BANANA REPUBLIC !! och direkt när man steg in i affärerna så bemöttes man av : HII How are you doing med *största smilet jag kan* ? och jag ba whoooh slow down..meen, michael kors vadå ? så snyggt vare ju Icket!! åh dessutom dyrt! så där smög jag ut lika fort som jag smög in. men kul ^^..sen gick jag in till "Seer's Candies" tror jag det hette, åh fick en sample av nå tryffelchoklad mek som gjorde att jag fick lite ont i magen..men den var GO. Besökte även Nordstrom (!! misstänker att det har svenskt påsprung ^^) Det var typ tre feta våningar med inte alls intressanta kläder . typ "tråkig tant", skor , make up artiklar osv. och dyrt!! men det var mys för på nedersta våningen satt en tant å spela på en elektrisk flygel som var kopplad så man hörde musiken när man åkte på rullbanden mellan de olika våningarna. Hon spelade fina låtar som jag kände igen faktiskt..
Efter det sög det i Stinas kaffetarm så jag köpte mig kaffe latte med sojamjölk och började färden hemåt. (jag gick) tog typ mer än en timma!!. men jag lyckades hitta hela vägen hem iaf !! ;o


Jag satte mig ner bredvid denna vackra ros med mitt kaffe för å ta igen krafterna inför hemfärden. Vad man inte ser och vad jag upptäckte efter ett tag, var en stor geting som befann sig inuti rosen ! Då blev Stina kvick som attan och sprang därifrån..



Här vandrar jag längs Palms Drive som är en lång, lång rak väg med palmer längs hela vägen och den leder raka spåret upp mot Stanford Campus!! Cool. .

Kvällen avslutades med BBQkalas hos en svensk familj faktiskt..eller mormorn å morfarn till familjen emigrerade från sverige till usa under 60-talet och har bott här sen dess..såvi var på BBQ hos dottran till detta äldre par. Både dottran och hennes barn kan svenska..eller barnen kan förstå svenska men svarar på engelska typ...men det var sjukt trevligt, trevligt att få snacka svenska också för omväxlighetens skull.. Jag åt "Jams" som är typ som potatismos fast konstigare...det var helt ORANGE. ! sen fick vi gödigaste morotskakan!! NICE vare!!!

Nu blire typ TiVo lr twilight..lr BOTH !!

No comments: