Sunday, September 20, 2009

The Scavenger hunt!


Golden Gate bridge

Idag tog jag 9.31 am tåget in till San Fran (!!) med typ tusen andra au pairer från alla hörn å kanter här omkring. The Scavenger hunt gick ut på att vi skulle dela in oss själva i grupper om fyra, åsså skulle alla ta på sig blåa ("skitsnygga") au pair t-shirtar som jag själv tyckte förtjänade en bra plats nerpulad i min handväska och där fick den ligga. Sedan fick varje grupp ett litet häfte med "questions" och "items to collect". t.ex when did Alcatras close?, What's the population of san fran? osv osv..och diverse olika knasprylar att hitta som "socks", "Anything with a cablecar on it", "receipt from a hotel" OSV. men allt detta var lite drygers och jag ville hellre bara gå runt å explora jävel nu när man faktiskt hade chansen att vara i San Fran. Så efter uppsamlingsmötet 1.30pm gick jag och Ingrid, norsk au pair, omkring längs gaterna. Vi gick och gick. besökte, Ross, H&M (samma kläder som i sverige fast tusen ggr STÖRRE), Shoe warehouse (största jäkla affären med endast skor som jag någonsin sett) Forever 21 (!! har mycket nice kläder, i alla fall så hade dom det i NYC) å massa annat såg vi. ! Vi gick och käkade på ett typiskt amerikanskt diner i 50-tals anda! sjukt kul var det! åh jag åt en garden veggie burger åh höll på att sprängas av mättnad helt bokstavligen talat! typ det värsta jag kännt på länge. Kan delvis bero på kolsyran i colan jag drack, för jag har inte druckigt läsk på huur länge som helst så min mage fick en smärre chock! men det var GÖD! men ja, kort o gott jag älskar San Francisco!! och btw, inne på Forever 21 hade dom en tröja som det stod; "Jesus loves *heart* me" på! Då tänkte jag på jenny!




Jag utanför el Waxo, turistigt o härligt sådär..




"Just walkin' down the road"



Entrance till the Diner.











Det som sög hårt med dagen var att vi missade tåghelvetet hem med 3 minuter! så jag och ingrid fick sitta och vänta en timme på det sista tåget, 9.15 instead of 8.15! men det gick bra ändå.

Jag vet inte hur mycket jag har gått idag. Kanske kan min kropp tala om det för mig i morgon bitti ...

Nyss käka jag lite food, rolls; nå gobröd mek, sallad, Pumpkinpie (ingen hit, men jag var ju tvungen och testa) och go dricka, Crush orange. Åsså gosa jag med dirty dancing som randomly gick på tv just nu! Men jag är sjukt trött och ska sova snart!

1 comment:

jenny said...

jag gillar bilden näst längst ner! jättesnygg bild. åh när jag kommer måste vi gå på sånna 50's diners!! i love them.

kul att du gillar san fran! or "the city" lol

ps. jag har inte skaffat en beatleströja, var har du fått det ifrån?