Wednesday, September 16, 2009

Downtown

Idag hade barnen sin första gymnastiklektion, åh gud så söta dom var!!
Sen var det också Bing mellan 12.45-4 pm (preeschool = time off för Stina = happyface!) Så då for jag ner till Downtown Palo Alto åh gick runt o kollade lite. Jag köpte ett drawingblock plus en svart skön bläckpenna från University Art <3. Sedan blev det långmys på starbucks med gokaffe och jag satt och ritade/mekade en bra stund. Efter detta beslöt Stina sig för att GÅ hem från downtown palo alto. Tog ca 1h 15 att gå hurtigt, längs Palm Drive i stekande sol..inte så värst skönt. (Palm Drive=Fortfarande spikrak väg som leder upp till Stanford University) Men lite kul var det att det var nån som vissla åt mig från sin bil (?hm). Campus är dessutom betydligt mera crowded numera, vilket är nice med lite folk. Men när jag kom var mina fötter " a little under the water" alltså inte helt hundra! wonder whyyy. Ikväll har jag även hand om nattningen, men efter allt lekande å håll igång idag så misstänker jag att kidsen är trötta så det blir nog ingen fara. Sen ska jag gosa upp vid TiVon !!
OCH jag hade första gitarrlektionen igårkväll (!!) Men DARN IT, medelåldern i gruppen är ju faisken 30+ (??) jag som hade hoppats på ungdomar i min egen ålder ..-_- men icket! jag var yngst! Men hur som haver så var det en bra klass och läraren var som en stor mysbjörn å duktig! Lite väl många musikaliska/gitarriska(?) termer IN ENGLISH så helt lätt var det ju inte att förstå, men tur är att man kan titta hur de gör å sen härma och ta lite på känn ^^ men det var roligt! Och nästa gång ska jag inte glömma att ta med mig min egen gitarr!! O_o

Nu är det sent på natta och det går ju inte riktigt enligt planerna, att lyckas smyga ohörd runt i huset (plus kolsvart överallt) för att alla sover, när alla ens tänkbara leder i kroppen knakar och har sig. FAIL on me!

No comments: